De voorveren van de Jaguar/Daimler XJ moeten van een speciaal staal worden gemaakt. Dit heeft te maken met de beschikbare ruimte voor de veer en het gewicht van de auto. Deze veren worden niet meer door Jaguar geleverd. Bij veel imitatieveren die op dit moment in de handel verkrijgbaar zijn is het verkeerde verenstaal gebruikt.
De veren zijn te slap en de auto zakt na korte tijd aan de voorzijde in.
Ook breken veel van deze namaakveren binnen korte tijd.
Na onderzoek samen met een verenfabrikant kan Stenger Jaguar
voorveren leveren die niet zakken.
Voor de 6 cilinder modellen de standaard veren en voor de 12 cilinder
modellen de veren +10% gebruiken.
U kunt eenvoudig controleren of de rijhoogte van uw Jaguar/Daimler
correct is:
Zet uw auto op een vlakke ondergrond en stel de bandenspanning
in op ongeveer 2,3 Bar.
Meet vanuit het hart van de koplamp tot de grond:
Deze maat moet 61 cm. bedragen.
Na het vervangen van de veren moet uw Jaguar/Daimler uitgelijnd worden.
Wij presenteren hier een aantal door ons gerestaureerde Jaguars met video en fotomateriaal als ook de publicaties in de vakbladen.
Volledig door Stenger Jaguar gerestaureerde Jaguar E-Type 12-cilinder cabrio.
Bekijk de video-impressie >
Jaguar E-Type 12 cilinder cabrio is tot in de kleinste details gerestaureerd.
Bekijk de detailfoto's >
Stenger Jaguar Service
Reparatie, revisie, restauratie en onderhoud van klassieke auto's:
- Jaguar
- Daimler
- Aston-Martin
- Bentley
- Rolls-Royce
- Mercedes-Benz
- Horch
Aadijk 17
7602 PP Almelo
Telefoon: 0546-872152*
Email: info@stengerjaguar.nl
* stuur ons bij voorkeur een e-mailbericht
omdat wij vaak in de werkplaats zijn en de
telefoon dan niet kunnen opnemen.